Založení projektu s 2D grafikou

Pro tyto projektu musíme mít nainstalovány knihovny SDL a SDL_image, které zprostředkují (nejen) grafický výstup na obrazovku. Samotný postup je podobný zakládání konsolového projektu, liší se však v následujících krocích.

Zdrojový kód

Abychom viděli, že nám grafika funguje, musíme do souboru main.cpp zadat nějaký program podobný následujícímu:

QtCreator - SDL Cpp

Symboly spojené se SDL knihovnou jsou podtržené, protože prostředí neví, kde tyto soubory najít. Když cestu ke knihovně přidáme do souboru sdltest.includes, tak podtržení zmizí a automatický doplňovač kódu začne pracovat.

QtCreator - SDL Includes

Makefile

Tentokrát napíšeme úplnější Makefile. V ostatních projektech v něm už budeme v zásadě měnit jen seznam souborů se zdrojovým kódem SOURCES a cesty a knihovny v CFLAGS a LFLAGS. Pozor na dodržení pořadí, v kterém jsou v posledním vyjmenovány knihovny.

QtCreator - SDL Makefile

Nyní už program půjde přeložit a spustit. Program vyžaduje testovací obrázek nazvaný test.png v adresáři s projektem, který se pokusí zobrazit.