Instalace knihoven SDL a SDL_image
Pokud chceme programovat s využitím 2D grafiky, musíme ještě stáhnout a nainstalovat knihovny SDL a SDL_image. Ke stažení jsou na http://www.libsdl.org/, ale pro větší pohodlí stáhněte obě knihovny dohromady z následujícího odkazu:
Obě knihovny bude potřeba rozbalit a celou adresářovou strukturu nakopírovat do C:\Qt
. Nakonec by to mělo vypadat následovně, tedy ve složce C:\Qt
by měly přibýt dva adresáře SDL-1.2.15
a SDL_image-1.2.12
:
Konfigurace systémových proměnných
Po instalaci knihoven SDL je potřeba přidat adresáře s DLL soubory do proměnné prostředí Path.
- U starších verzí Windows se na ploše klikne pravým myšítkem na Tento počítač a vybere se Vlastnosti.
- V novějších verzích Windows se otevře menu a klikne se pravým myšítkem na Počítač, vybere se Vlastnosti a v okně se z levého pruhu vybere Upřesnit nastavení systému.
- Ve Windows 10 do vyhledávacího políčka zadejte prom a vybere Upravit proměnné prostředí systému.
Dále na kartě Upřesnit se zmáčkne tlačítko Proměnné prostředí.
V dialogu se mezi Systémovými proměnnými vybere proměnná Path a ta se dá upravit.
U starších Windows do Hodnoty proměnné se na konec původního textu dopíše u starších Windows ;C:\Qt\SDL-1.2.15\bin\;C:\Qt\SDL_image-1.2.12\lib\x86\
a u Windows 10 postupně pomocí tlačítka nový přidáte nejprve C:\Qt\SDL-1.2.15\bin\
a potom C:\Qt\SDL_image-1.2.12\lib\x86\
.
Potom zmáčkne postupně třikrát OK, aby se všechny otevřené dialogy zase zavřely a nezapomeňte po změně proměnných prostředí Qt Creator zavřít a znovu spustit.
Pokud bysme chtěli distribuovat zkompilovaný program, musí se k němu knihovny přidat.